بوشهر- فرماندار شهرستان دشتی از راهاندازی دومین داروخانه شبانهروزی در شهر خورموج خبر داد و گفت: نباید اجازه دهیم هیچ دارویی در شهرستان با کمبود مواجه شود.
لنگرود- رئیس اداره بیمه سلامت لنگرود با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۴۸ درصد جمعیت این شهرستان، گفت: ۸۲ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت به صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده میکنند.
گناوه- سرپرست بیمه سلامت شهرستان گناوه گفت: حدود ۴۵ هزار نفر در شهرستان گناوه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، در خصوص تاثیرات آلودگی هوا بر افزایش مصرف دارو و تحمیل هزینه به نظام سلامت، نکاتی را بازگو کرد.
ایران در جدیدترین رتبهبندی جهانی مربوط به مصرف آنتیبیوتیک، در جایگاه نخست جهان قرار گرفته است. در عین حال، پژوهشها نیز نشان میدهند نزدیک به نیمی از این مصرفها هیچ مبنای علمی ندارد.
کرمانشاه – مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: توسعه خدمات بیمهای با هدف ارتقای عدالت درمانی و حمایت از اقشار کمدرآمد در حال اجراست و تاکنون بیش از یکمیلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتهاند.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت خودکفایی در تولید داروهای بایوتک و محصولات مستق از پلاسما، سرمایهگذاری در این حوزه را سبب کاهش ارزبری و توسعه صادرات داروهای باکیفیت ایرانی خواند.
نمایشگاه صنعت مواد دارویی ایران، به عنوان اثرگذارترین رویداد دارویی در منطقه خاورمیانه معرفی شد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو، درباره وضعیت داروی «سیستاگون» توضیحاتی ارائه داد.
مسائل کلیدی نظام سلامت ایران در نشست اخیر با حضور پزشکان داروسازان دندانپزشکان و ماماها بررسی شد.
سازمان جهانی بهداشت در مورد سه شربت سرفه آلوده شناسایی شده در هند هشدار داده است.
نهمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، صبح جمعه ۲۵ مهر ۱۴۰۴ در کشور برگزار می شود و گروه های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، داروسازی و پروانه دار، پای صندوق های رای می روند.