امضای توافق ۱۴ بندی ایران و آمریکا دستاوردهای بسیاری برای ایران دارد از جمله پایان جنگ، قرار گرفتن مبالغ بلوکه شده در دسترس ایران، عقب نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان است.
رئیس جمهور با اشاره به امضای سند توافق ایران و ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: این یک سند تاریخی و پیامی از ایران مقتدر است.
وزرای امور خارجه ایران وکویت بعد از ظهر امروز پنجشنبه طی یک تماس تلفنی در خصوص یادداشت تفاهم اسلام آباد، تحولات منطقه ای و روابط دوجانبه گفتگو و رایزنی کردند.
«کنستانتینوس کمبوس» وزیر امور خارجه قبرس که کشورش ریاست دورهای شورای اتحادیه اروپا را نیز بر عهده دارد با عراقچی گفتگو کرد.
مسعود پزشکیان رئیسجمهور ایران یادداشت تفاهم اسلامآباد را امضا کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یادداشت تفاهم با نگاه کاملاً بدبینانه به واشنگتن تنظیم شده و اجرای تعهدات ایران منوط به اقدام و پایبندی طرف آمریکایی خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از اختصاص ۴۰ همت اوراق مالی برای تسویه بدهیهای دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وقتی متن به امضای بالاترین مقامهای دو کشور برسد، قاعدتا نقض آن هزینههای بیشتری دارد؛ اگر آمریکاییها در اجرای تعهدات انقلت بیاورند، ما هم انقلت خواهیم آورد.
در متن تفاهمنامه آمده است: از این پس طرفین هیچ جنگ یا عملیات نظامی علیه یکدیگر آغاز نکنند و از تهدید یا استفاده از زور علیه یکدیگر خودداری کنند و تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان را تضمین کنند.
معاون اول رئیسجمهور با انتقاد از نگاه قیم مآبانه به جامعه و فرهنگ، گفت: باید با آسیب شناسی برنامه فرهنگی کشور ، روایت واقعی از حوادث سالهای اخیر را بیان کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گسترده جنگ اخیر، این رویداد را یکی از مهمترین مقاطع مذاکراتی و تقابلی جمهوری اسلامی پس از انقلاب دانست.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در تماس تلفنی درخصوص مفاد یادداشت تفاهم اسلام آباد گفتگو و تبادل نظر کردند.