پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵
×

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نسبت به آمریکا نخواهد کرد.

بقایی: اظهارات متناقض آمریکایی‌ها، تداوم بدگمانی ایرانیان را درپی دارد
  • کد نوشته: 75144
  • ۴ تیر
  • 0 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی درباره موضع‌گیری‌ها و لفاظی‌های متناقض مقام‌های آمریکایی راجع به محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، در صفحه شخصی خود نوشت: هیات حاکمه آمریکا هیچ‌گاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است.

    وی افزود: ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان می‌دانند کینه‌توزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمی‌یابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربه‌های ۵ دهه گذشته به‌ویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.

    بقایی تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدی‌های پیشین است.

    وی افزود: هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل «تعهد در برابر تعهد» مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *