وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تداوم پروژههای عمرانی آموزشی در کشور، از پیشتازی استان کرمان در نهضت توسعه عدالت آموزشی خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پس از پایان شرایط بحرانی و با فاصله زمانی مناسب برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اعلام اینکه امتحانات حضوری برای دانشآموزان دبستان منتفی است، گفت: برای امتحانات پایههای هفتم تا دهم هفته آینده تصمیم گرفته میشود.
مدارس هیئتامنایی هنگام ثبتنام، اجازه دریافت شهریه و برگزاری آزمون یا مصاحبه را ندارند.
یک کارشناس آموزش به خبرآنلاین میگوید: «به نظر میرسد آموزش مجازی دیگر فقط یک راهحل اضطراری نیست، بلکه کمکم دارد به یک سیاست دائمی تبدیل میشود؛ چون برای مدیران و دولت، سادهترین و کمهزینهترین گزینه است. امروزه در کشور ما تقریباً ۸۰ درصد آموزش در فضای مجازی عملاً تعطیل است؛ چرا که دانشآموز فقط حضورش را ثبت میکند، اما یا خواب است یا مشغول کار دیگری.»
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده جدید در هیاتامنایی شدن مدارس، گفت: قرار است از ظرفیت محله، منطقه و شهر برای ارتقای امکانات و وضعیت مدارس در سراسر کشور استفاده کنند. این طرح مختص مدارس خاص نیست و قرار هم نیست از کسی پولی دریافت شود.
در حالی که کمبود معلم در مدارس دولتی بیداد میکند، سیاستِ دولت در محدودسازیِ استخدام، نیروی کار متخصص را به سوی مدارس خصوصی سوق داده است. این گزارش روایتِ معلمانی است که برای کسبِ امتیازِ سوابق آموزشی، در قامتِ «کارگرِ ارزان» به خدمتِ بنگاههای اقتصادی درآمدهاند تا بارِ سنگینِ یک نظام آموزشیِ طبقاتی را به دوش بکشند.
ادارهکل منابع انسانی دانشگاه تهران در پی انتشار خبری مبنی بر صدور حکم اخراج دکتر بیژن پیروز، استادیار پیمانی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
دانشگاههای کشور از دیماه ۱۴۰۴ تاکنون بهدلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، سرمای شدید، کمبود سوخت و شرایط جنگی، آموزش را بهصورت مجازی ادامه دادند و اکنون با آرام شدن وضعیت، مسئولان وزارت علوم از احتمال حضوری شدن کلاسها و برگزاری امتحانات دانشگاهها در هفتههای آینده سخن میگویند؛ هرچند تصمیم نهایی هنوز اعلام نشده است.
با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه تغییرات در تقویم آزمون های علوم پزشکی سال ۱۴۰۵، زمان آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از تیرماه به آبان ماه ۱۴۰۵ موکول شد.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه بیش از یک ماه تا پایان کلاسهای دانشگاهها باقی مانده است، گفت: وزارت علوم به دنبال برگزاری حضوری کلاسها و امتحانات پایانترم دانشجویان است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدارس کشور باید هیئت امنایی شوند و هدف ما از این کار توسعه عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیتهای موجود در محله، منطقه و استان ها برای تقویت کیفیت آموزشی مدارس است.
اساتید اخراج شده دانشگاه فرهنگیان میگویند: روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه مقابل سازمان بازرسی و وزارت آموزش و پرورش تجمع کردیم.