شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵
×

گرمسار- معاون آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه دستیابی به توسعه پایدار بدون حفظ محیط زیست ممکن نیست، همدلی و همکاری برای حفاظت از محیط زیست را یک افتخار انسانی خواند.

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است؛ توسعه بی‌قاعده ممنوع!
  • کد نوشته: 16490
  • ۲۱ آبان
  • 351 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش خبرنگار مهر، هادی کیادلیری ظهر چهارشنبه در نشست جوامع محلی حاشیه پارک ملی گرمسار با بیان اینکه طبیعت میراث مشترک ما است، ابراز داشت: توسعه پایدار بدون محیط‌زیست ممکن نیست.

    وی افزود: در کشوری که میراث باستانی آن زبانزد جهانیان است، میراث طبیعی نیز گنجینه‌ای بی‌بدیل و شایسته حفاظت و پاسداشت محسوب می‌شود.

    معاون آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه برای حفظ این میراث طبیعی باید همدل و همراه باشیم، ادامه داد: هیچ کشور توسعه یافته را نمی‌توان یافت که محیط‌زیست آن تخریب شده باشد و هیچ کشوری با محیط‌زیست تخریب شده به توسعه واقعی نخواهد رسید.

    کیادلیری تصریح کرد: ما همه ایرانی هستیم و این خاک، این کوه‌ها، این جنگل‌ها و این گونه‌های جانوری، بخشی از هویت و تعلق ما به این سرزمین هستند از همین‌رو، همکاری و همدلی در حفاظت از محیط‌زیست نه‌تنها وظیفه‌ای ملی، بلکه افتخاری انسانی است.

    وی ضمن ابراز امیدواری از شکل گیری ارتباطات بیشتری و ارتقا آگاهی عمومی نسبت به اهمیت محیط‌زیست، افزود: وقتی از آگاهی سخن می‌گوئیم، منظور احساسی است که در دل مردم این سرزمین جاری است؛ احساسی از عشق، اندوه، دلتنگی و تعلق مردمی با چنین احساساتی، نمی‌توانند به طبیعت و جانوران آسیب برسانند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *