شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، اجرای طرح توسعه خودروهای دوگانه‌ سوز را از اقدامات راهبردی دولت چهاردهم در مسیر کاهش آلودگی هوا و بهبود شاخص‌ های زیست ‌محیطی دانست.

توسعه خودروهای دوگانه ‌سوز گامی مؤثر در کاهش آلودگی هوای تهران
  • کد نوشته: 15915
  • ۱۹ آبان
  • 361 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، با اشاره به از سرگیری طرح تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز و توسعه تولید خودروهای گازسوز از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: این طرح در راستای سیاست‌های کلان دولت چهاردهم و با هدف کاهش آلودگی هوا، مدیریت مصرف سوخت و ارتقای بهره‌وری انرژی در حال اجراست.

    وی افزود: احیای طرح توسعه خودروهای دوگانه سوز علاوه بر کاهش وابستگی کشور به بنزین، موجب کاهش چشمگیر آلاینده‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه و بهبود شاخص کیفیت هوا در کلان شهرها به ویژه تهران خواهد شد.

    عباس نژاد با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی فشرده (CNG) به دلیل احتراق کامل‌تر و تولید کمتر آلاینده‌هایی مانند مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق، تأثیر مستقیمی در بهبود کیفیت هوا دارد، اظهار داشت: توسعه ناوگان دوگانه سوز در کنار اجرای دقیق طرح‌های معاینه فنی و پایش کیفیت سوخت، می‌تواند به شکل مؤثری در کاهش آلودگی جوی و ارتقای سلامت عمومی شهروندان نقش‌آفرین باشد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان تأکید کرد: برای دستیابی به هوای پاک و پایدار، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در اجرای سیاست‌های کاهش آلایندگی ضروری است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *