شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵
×

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از افزایش چشمگیر کشفیات مرتبط با شکار و صید، سلاح و مهمات در دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش چشمگیر کشفیات سلاح و مهمات شکارچیان در دو ماه نخست سال
  • کد نوشته: 71006
  • ۲۱ خرداد
  • 22 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • رضا رستگار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر با اشاره به عملکرد این یگان در ماه‌های اخیر اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی به ویژه در حوزه مقابله با شکارچیان انجام شده و در زمینه مبارزه با شکار و صید و همچنین کشفیات سلاح و مهمات، اعم از غیرمجاز و شکاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دو ماه نخست امسال افزایش چشمگیری داشته‌ایم.

    وی افزود: همکاران ما برای انجام وظیفه اصلی خود در حفاظت از محیط زیست و مقابله با شکار و صید غیرمجاز توجیه شده‌اند تا به صورت شبانه‌روزی در مناطق حضور داشته باشند.

    تقویت ناوگان محیط‌بانی و بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان

    رستگار با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از محیط‌بانان گفت: در زمینه تقویت ناوگان خودرویی محیط‌بانان، اقدامات بسیار خوبی در سال جاری صورت گرفته است و همچنین برنامه‌هایی برای بهبود جیره غذایی و تأمین البسه محیط‌بانان در دست اجراست تا در شأن و جایگاه این قشر زحمتکش و پاسداران طبیعت باشد.

    حضور تمام‌قد محیط‌بانان برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: همکاران ما در حوزه حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی به صورت تمام‌قد در میدان حضور دارند و تلاش کرده‌اند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، زمینه برخورد با متخلفان و جلوگیری از تخریب محیط زیست را فراهم کنند.

    وی ادامه داد: در تعامل با سازمان اطلاعات فراجا و همچنین مقامات قضایی استان‌ها، اقدامات مؤثری برای احضار و کنترل مجرمان، کشف سلاح‌های غیرمجاز و سلاح‌های شکاری و نیز پیگیری گزارش‌های مردمی و اطلاعات محلی انجام شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *