چهارشنبه / ۳ تیر / ۱۴۰۵
×

پاک نژاد وزیر نفت به ادعای فروش نفت ایران با تخفیف‌های نجومی یا رایگان واکنش نشان داد.

نفت ایران مجانی فرخته می‌شود؟
  • کد نوشته: 2371
  • ۱۲ آبان
  • 372 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آوش، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در رابطه با ادعای فروش نفت ایران با تخفیف‌های نجومی گفت: این حرف‌ها را برخی رسانه‌ها چه آگاهانه و چه ناآگاهانه در فضای مجازی مطرح می‌کنند تا نقش دیده‌بان تحریم‌ها را بازی کنند. هدف‌شان این است که ما با تکذیب یا ارائه اطلاعات صحیح، عَمَلاً گرا به دشمن داده و مسیر فروش نفت را لو دهیم. در مقابل این فضاسازی‌ها ما سکوت اختیار می‌کنیم  چون دادن اطلاعات در این حوزه عملاً به خودمان آسیب می‌زند. 
    پاک‌نژاد افزود: اینگونه نیست که نفت ایران با تخفیف‌های نجومی یا رایگان فروخته شود. مدل قیمتی مشخصی در فروش نفت ایران وجود دارد که سال‌هاست طبق همان روند اجرا می‌شود و تغییر نکرده است. شرایط فروش کماکان ادامه دارد مطابق با آنچه در سنوات گذشته بوده و حتی در برخی موارد میزان تخفیف‌ها کاهش پیدا کرده است.
    او ادامه داد: درخصوص وضعیت تأمین انرژی و مصرف داخلی نیز طبیعتاً همزمان با شروع فصل سرد و افزایش مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ناچار به اعمال محدودیت‌هایی هستیم. با این حال  این محدودیت‌ها با در نظر گرفتن سایر سوخت‌های جایگزین جبران می‌شود. به‌طور مشخص در حوزه نیروگاه‌های گازی با تأمین گازوئیل و ذخایر مناسب آن میزان محدودیت‌ها به حداقل می‌رسد. 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *